skip to Main Content

F.A.Q. veel gestelde vragen.

Accommodaties

Ik wil graag boeken. Hoe reserveer ik mijn vakantieperiode? Op onze homepagina kunt u eenvoudig bij zoek en boek de gegevens invullen en u kunt ook op 1 van de accommodaties klikken.
Kan ik één nacht, een weekend of een midweek huren? Wij verhuren de accommodaties per week, per weekend en per midweek. Als de accommodatie vrij is dan kunt u eerder aankomen of er een extra dag aan vastplakken.
Kan ik kiezen op welke dag de huurperiode start? Nee dat kan helaas niet. Wij werken met vaste aankomst- en vertrekdagen.
Wanneer moet ik de huur betalen? Boek je 1 maand of minder voor je vakantie? Dan betaal je meteen de volledige huurprijs. Boek je meer dan een maand voor je vakantie? Dan betaal je bij het boeken de helft van de huurprijs. 2 weken voor aankomst betaal je dan de andere helft. 
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden? Kijk hiervoor bij de Algemene Voorwaarden.
Welke huisregels moet ik respecteren? Onze huisregels kunt u hier vinden.
Wat zijn de afmetingen van de bedden? We hebben alleen Boxspringbedden van 80×200 cm staan. De stapelbedden zijn eveneens 80×200 cm.
Zijn er kinderbedjes aanwezig? U kunt gratis gebruik maken van kinderbedjes en kinderstoelen. Als u van te voren even laat weten hoeveel u er nodig heeft staan ze bij aankomst voor u klaar.
Kan ik beddengoed, handdoeken en keukenhanddoeken huren? Ja, u kunt uiterlijk  1 week voor aankomst u linnenpakketten bestellen. Deze kunt u reserveren direct bij u boeking. Of later via ons online portal.
Om hoe laat kan ik in mijn accommodatie en tot hoe laat kunnen we blijven? U bent welkom vanaf 15:00 uur en u kunt blijven tot 10:00 uur op de vertrekdag. Dankzij ons flexibel sleutel-systeem, kunt u ook later aankomen en/of vroeger vertrekken. Meer info daarover vind je bij de vraag “Hoe krijg ik de sleutels van de accommodatie?”.
Hoe krijg ik de sleutels van de accommodatie? We werken met een cijfercode op de hoofdingang. Daardoor bent u vrij om aan te komen of te vertrekken op een moment dat voor u het beste uitkomt. Kort voor aankomst krijgt u een email met de toegangscode. Deze is actief vanaf 15:00 uur.
Is er een lift aanwezig in het gebouw? Er is geen lift aanwezig in de accommodaties.
Wat is er allemaal aanwezig in de keuken? De keuken van de accommodaties zijn heel uitgebreid ingericht. 
Is er WiFi? Ja in de accommodaties kunt u gratis gebruik maken van de wifi. 
Is er digitale televisie? Ja in de accommodaties hangen digitale (smart)televisies. Dus ook mogelijkheden voor Netflix.
Zijn de accommodaties rolstoeltoegankelijk? Eerlijk is eerlijk: we weten niet goed wat nodig is om een woning “rolstoeltoegankelijk” te noemen. Wat we wel weten, is dat mensen die in een rolstoel zitten de accommodaties regelmatig huren met uitzondering van Grauwe duin. (Deze heeft alle slaapkamers op de 1E verdieping). Op de begane grond in de andere accommodaties zijn de slaapkamers, douches en toiletten zo ruim mogelijk opgezet. Toch heeft iedereen zijn eigen wensen. Neem contact met ons op voor een grondplan met de afmetingen.
Is er parkeerplaats? En waar ligt die? Er is parkeerplaats voor ruim 20 auto’s op ons eigen terrein.
Zijn er winkels in de buurt? Op loopafstand vind u de supermarkt, Bakkers, diverse restaurants, diverse kledingwinkels en souvenirwinkels.
Zijn de vakantiewoningen vlot te bereiken met het openbaar vervoer? Voor de dienstregeling van de bussen kijk op: https://www.vvvameland.nl/praktisch/vervoer/openbaar-vervoer/busvervoer-op-ameland. Daarnaast is er de mogelijkheid om een taxi te huren via Cosi-Taxi: (0519) 543200 of Taxi De Boer: 06 33350000
Kan ik mijn hond(en) meenemen op vakantie? Het meenemen van max 3 huisdieren per accommodatie is toegestaan. Wilt u het huisdier buiten de appartementen op het gehele terrein aanlijnen.
De hond moet uitgelaten worden buiten het complex. Mocht er toch sprake zijn van een ongelukje op het erf, dan moet dit door het baasje opgeruimd worden, want gasten na en naast u moeten hier geen hinder van hebben. Het huisdier moet uiteraard goed opgevoed zijn en geen schade veroorzaken aan het interieur. Het huisdier mag niet in de slaapvertrekken komen.
Mag ik roken in de accommodaties?  Nee, de accommodaties zijn rookvrij.
Kunnen we Barbecueën, Gourmetten/Fonduen? Binnenshuis frituren of gourmetten/fonduen (en dergelijke) zijn vanwege de vrij sterke geuren (die in het huis blijven hangen) niet toegestaan. Wat wel kan, is (met behoud van de nodige voorzichtigheid) op het eigen terras barbecueën. 
Zijn er spelletjes aanwezig? Er zijn diverse spelletjes aanwezig in de accommodaties.
Is er een fietsenberging aanwezig? Op dit moment is er geen fietsenberging aanwezig.
Zijn scholieren/studenten/voetbalgroepen(of vergelijkbaar) welkom? De sfeer bij Paasduin die we richting onze gasten willen uitstralen is een rustige  plek voor families en vergelijkbaar.
Dat gaat niet altijd even goed samen met andere doelgroepen. Om die reden verhuren we niet aan studenten, mannengezelschappen, vrijgezellenfeesten, voetbal- of rugbyteams en vergelijkbaar (bij twijfel neem contact op).
Moet ik de Veerboot reserveren met de auto? Het is verstandig om de auto zo spoedig mogelijk te reserveren.
Moet ik de veerboot reserveren voor een groep? Vanaf 15 personen komt u in aanmerking voor groepskorting.
Kan ik fietsen huren? Ja, er zijn diverse fietsverhuurders op Ameland. Voor het huren van een fiets verwijzen wij u graag naar www.fietsverhuur-ameland.nl
Kan mijn bagage gebracht en gehaald worden? Bagagevervoer kunt u regelen via de taxibedrijven Cosi-Taxi: (0519) 543200 Taxi De Boer: 06 33350000.
Fietsverhuurders bieden dit ook aan i.c.m. het huren van een fiets.
Is er ontbijtservice? Wij kunnen u ontbijtservice aanbieden. Neem hiervoor contact met ons op.
Kunnen we eten laten bezorgen? De meeste restaurants op Ameland hebben mogelijkheden tot bezorging.
 

 

 

Back To Top